29 januari 2011

De Confrontatie

Met een grote C.

Het is me zo vaak gevraagd en bijna twee jaar lang was het antwoord: 'nee'.

Nee, ik heb hem nooit meer gesproken. Niet gezien. We wonen heel dicht bij elkaar en de wereld is inderdaad klein. Op vakantie naar the middle of nowhere kwam ik mijn buren tegen. Ik presteer het om op een insanely drukke dag als Koninginnedag in Amsterdam naast uitgerekend mijn grootste vijand te belanden maar mijn ex, correctie Die Ex, heb ik na d-day niet meer gezien.

Ja, ik verbaasde me er zelf ook weleens over. Toch wel gek.

Ik vroeg me af wat er zou gebeuren als het zover zou zijn, want ooit zou ik hem toch wel tegenkomen? Het leek me onontkoombaar. Geen kwestie van of, maar van waar en wanneer.

En dan? Wat zou ik denken? Wat zou ik voelen? Zou hij wat zeggen? Zou ik hem uit laten praten? Zou ik hem alsnog op zijn bek slaan? Zou ik mezelf ter aarde werpen en in huilen uitbarsten? Zou ik wegrennen? Zou ik 'normaal' kunnen doen? Zou ik hem haten of juist mezelf omdat ik hem niet zou haten? Ik wist het niet.

Je leest het goed. Verleden tijd. Dat in combinatie met het feit dat ik hier nu over blog en de titel van dit stukje, verraden natuurlijk al waar ik heen ga. Dus: vandaag, vrijdag achtentwintig januari tweeduizend en elf rond een uur of zes was daar dan ineens Het Moment. Hij en ik, beide alleen, elkaar tegemoetlopend op een smal pad in een kledingwinkel. Full frontal. Eye to eye. No escaping it.

Dus nu weet ik het.

Ik deed: aankijken. nothing more, nothing less. de stare down was won by me. yay-momentje.
Ik dacht: totaal niks.
Ik voelde: totaal niks.

Uitkomst: Geen emoties. Niet boos, niet verdrietig. Geen behoefte tot fysiek of verbaal geweld. Geen hartkloppingen, buikpijn of ademnood. Gewoon he-le-maal niks.

Nice. Weird.

2 opmerkingen:

  1. Wow! I want that too. That would be so fucking fantastic. Emotional rollercoaster hier! Maar i'm happy for you dat er gewoon niks, noppes, nada was. Yay!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am happy too. Not really surprised though. Jij krijgt dat ook jonge, jij komt er wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen