3 januari 2011

De Ware



Bestaat niet

Nu we dat uit de weg hebben geholpen: blijf nog even. Er is nog hoop hoor!

Ergens is er namelijk altijd wel een juiste te vinden. Gewoon, iemand met wie je een klik hebt. Omdat jullie dezelfde humor of achtergrond hebben,  levensvisies delen of gewoon dat 'je ne sais quoi' wat ook wel als 'onwijze chemie' belabeld kan worden. Zo iemand waar je graag bij bent. Voor altijd of voor the time being.

De juiste is niet perfect. Bij lange na niet. Dat maakt hem zo leuk. Perfect is saai want dan valt er niets meer te ontwikkelen. Het is ook eng want het bestaat gewoon niet dus wat verbergt hij? Nee, perfect, daar moet je ver van weg blijven.

De juiste is elke keer anders en komt in allerlei gedaanten. Jij bent immers ook niet precies hetzelfde als vijf jaar geleden. Je voorkeuren en 'eisen' veranderen als het goed is. Als het potje verandert, moet het dekseltje natuurlijk ook wel met zijn tijd mee gaan. Anders wordt het return to sender.

Mijn juiste is een volwassen iemand. Iemand die net zo direct is als ik. Die zeker is van zichzelf. Die levenservaring heeft maar geen slachtofferrol aanneemt. Iemand die het leven viert. Zichzelf niet al te serieus neemt. Iemand met hersens en humor. Met integriteit. Die een zekere mate van impulsiviteit en bedachtzaamheid combineert. Die weet in welke situatie beide toegepast moeten worden. Iemand die niet wegloopt voor verantwoordelijkheden of moeilijke momenten.

OK.... Ik weet heel goed wat ik wel en niet wil. Volgens mij heb ik niet zoveel eisen, maar daar kan jij natuurlijk anders over denken. Het feit dat ik al een hele tijd geen enkele juiste ben tegengekomen kan je misschien als argument gebruiken, true. Er zijn toch al een hoop potentiële dekseltjes voorbijgekomen die op de een of andere manier voor mijn potje niet geschikt waren of bedankten. Je zou misschien kunnen stellen dat ik gewoon niet zo goed ben in een juiste partner vinden.

Dus: waar vind je je juiste of iemand die daar dichtbij in de buurt komt. Een juiste is niet perfect, dus er moet nog wat bij te schaven zijn (wij vrouwen kunnen dat altijd wel, toch ;) )?

Kom je hem tegen tijdens het uitgaan?  Ontmoet je hem tijdens het reizen, sporten, werken, boodschappen doen, op familiefeestjes, in de bibliotheek of kerk, gewoon op straat? Internet?

Overal zijn voors en tegens voor te verzinnen. 'Nooit bij het uitgaan!' hoor ik vaak. OK, zit wat in. Maar tegelijkertijd: ik ga ook uit. Ik kan me gedragen als een total nutcase. Toch ben ik een pretty good catch, if I may say so. Nu nog die ene tegenkomen die in mij ook zijn juiste ziet*.

* ben of ken jij mijn juiste volgens jou? laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten